10 December 2011

serius aku tak faham


hai..hai..hai..
hehe..oke,kali ni aku tak nak cakap panjang cuma ade sikit laa aku tak puashati dan takberapasuka dengan hal-hal yang aku nak cakap nanti..

serius aku tak faham..erkk! tak faham ape tu?
oke laa...meh sini aku nak citer..baca sampai habis tau!

aku cuma tak berapa nak suka laa dengan perangai orang-orang kita..
eh,orangII kita? sapa? pasal sapa-sapa ni korang tak payah ambil tahu ye..

scene 1
tadi aku sempat laa nak berblogwalking kejap..
sampai kat blog yang memang HOT giler..dia punya traffic memang dah tak boleh nak dikira dengan jari..pastu mesti akan ada laa orang duk mengutuk-ngutuk kat owner blog tu..
pastu..dah laa..mengutuk tu se-sedap hati se-sedap rasa je..
dengan ayat yang pergghhhh...fulamak..power rangers!
serius aku tak suka orang yang macam ni..niat tukangkasikomen tu memang laa baik sebab nak sedarkan owner blog tu..tapi ayat yang dia gunakan..2x5 jer dgn owner..
serius aku tak faham~


scene 2
yang ni jugak pasal blog yang HOT sebab mengutuk agama , artis etc yang membangkit-kan kemarahan orang..yela..memang salah owner blog tu-kan
tapi yang sedih-nya..tukangkasikomen pulak masalah jugak..
dah owner tu buat salah.. tukangkasikomen dengan rasa tanggungjawab nak kasi ceramah free of charge kat owner blog tu..oke,yang ni kasi thumbs up sekali..bagus laa tu-kan? sedarkan orang yang lalai..
tapi..tukangkasikomen ni sebenarnya tak berapa nak betul sangat cara dia..
ada yang macam ni...

* assalamualaikum..
eh,kau ingat kau ni...bla..bla..bla..sial,babi..etc

--> loll~ takkan korang tak rasa pelik? mula-mula tu bagi salam..then?? fikir-2 kan-lah ye...

*weh,sial...kau baca hadis ni
(hadis)

--> erkk! yang ni laaagii lah pelik...ayat first tu memang suuperr powerr laa..alih2 keluar hadis..erkk!

*Astarghfirullah,Subhanallah,AllahuAkbar
ko xsedar dri ke? dah laa xpkai tdung..ada hati nk kutuk org..ko ni memang...bla..bla..bla..

--> yang ni..korang fikir sendiri lah


yang tu jer aku nak kongsi kat sini..cuma nak bagi peringatan lah...kita kalau nak komplen komen marah dan sebagainya mesti lah guna perkataan yang sedap didengar dan yang penting boleh bagi kesan kat orang..bukan kutuk-mengutuk se-suka hati se-sedap rasa je..kalau tak..kita pon 2x5 je kan..


so..apa komen anda?




Suke story Denana? LIKE jer ! :)


LIKE Fan Page Denana sekali yer? :)

No comments:

Post a Comment

terima kasih drops comments
esok-esok drops lagi yer :)

 
Copyright at 2011-2012,Design and Template Edit by Alyaeyanaqaisara