21 July 2011

que sera sera (episod1)


          "huh! geram betullah aku dengan mamat poyo nak mampus tu!" Aisya yang sedang study terganggu apabila mendengar suara Aleena yang sedang marahkan seseorang.segera dia menutup buku Fiziknya dan terus menuju kearah Aleena.
          "pehal kau ni Aleena? tetiba je mengamuk. datang bulan ek?" Aisya mengangkat kening double-jerk bila melihat mulut Aleena yang memuncung mengalahkan mulut itik.
          "takda lah..aku geram kat beruk sekor yang takde bulu tu.suruh ganti dah la..ni nak mengarah aku suruh basuh dia punya motor pula!"
          "hahaha..sejak bila sekolah kita bela beruk ni? tak penah dengar pula desas desus pasal beruk ni" Aisya ketawa terbahak bahak.dah faham sangat dengan kawan dia ni.memang pantang kalau ada orang buat dia marah.hangin satu badan.confirm keluar ayat-ayat berkuasa tinggi."cuba kau cakap kat aku,sapa yang buat kau taufan ni?" tanya Aisya kembali bila soalan tadi tiada respon dari Aleena.
          "entahlah Aisya..aku tak tahu pun nama dia" Aleena mengangkat angkat bahunya.
          "okey...cuba kau bagitahu ciri-ciri dia.mana tahu kot-kot aku kenal..boleh aku tibai je muka dia macam roti canai sebab dia dah buat kawan aku ni ribut taufan hari ni..hehe"Aisyah tersengih-sengih melihat Aleena menjuihkan bibirnya.
          "erm..macam mana nak cakap ek?"
          "guna mulut la" belum sempat Aleena menghabiskan ayatnye..Aisya pantas menyampuk.
          "kau ni..aku belum habis cakap lagi.kau nak rasa buku lima aku ke ha?"bengang Aleena semakin bertambah.Aisyah menunjukkan muka tak bersalah.
          "denagr lah ni aku nak cakap.dia tinggi-tinggi..agaknya aq paras bahu dia kot.kulit tak lah cerah mana dan bukan dalam kategori gelap and muka dia macam whiteboard dalam kelas kita ni..tak bulat dan tak bujur.rambut dia ala-ala brown sikit. macam kpop la lagaknya.muka dia macam mix je aku tengok.aku tak sure la kaki dia pendek sebelah atau tak sebab aku tengok dia jalan tak betul je"Aleena menerangkan satu persatu ciri-ciri mamat poyo itu. Aisya dari tadi tergelak-gelak mendengar ciri-ciri lelaki itu.gelak sakan Aisya waktu tu.
          "hahaha..kau ni Leena..ada-ada je ayat power kau tu.aku rasa aku boleh agak siapa dia tu"Aisya mengangkat-angkat kening bangga kerana dapat meneka dengan cepat.
          "siapa? siapa dia tu? alien or monyet dari hutan?" Aleena bertanya tidak sabar.
          "dia tu sebenarnya mafia kat sekolah ni.kalau tak silap aku..nama dia Harith..hobi dia kacau budak perempuan yang cun-cun.tapi kalau perempuan yang muka dia macam tempurung kelapa..sebelah mata pun tak pandang.poyo!" Aisya bercerita serba sedikit tentang Harith.
          "kau kenal dia ke?"berkerut-kerut muka Aleena bertanyakan soalan tu.
          "of course la beb! dia tu ketua samseng sekolah ni.takkan kau tak kenal..amazing betul lah..kaki dia yang kau tengok macam pendek sebelah tu pasal dia baru lepas gaduh dengan junior form4 dua hari lepas.tapi kan..walau dia tu samseng tahap puaka..muka dia hensem beb! macam pelakon korea gitu.maklumlah..kacukan korea melayu..memang muka pun tak nampak melayu sangat.aduh...cair hatiku" terbayang-bayang wajah Harith ala-ala Lee Dong Wook pelakon cerita My Girl,vcd korea kegemaran Aisya.
"eh,tadi apa yang dia buat kat kau sebenarnya?"tanya Aisya hampir terlupa.
          "tak ada la..tadi aku terjatuhkan motor dia,.side mirror dia patah.aku minta maaf kat dia dan janji nak ganti balik.pastu kau tahu dia cakap pe? dia ckap..ok,kau ganti side mirror motor kesayangan aku ni tapi sebelum tu kau kena basuh dulu motor ni.kalau kau tak basuh,aku akan cakap kat semua orang dan kat cikgu Rozi tu yang kau ni makwe aku.amacam? ada berani?hehe..sebenarnya aku tak kisah kalau kau tak nak basuh..tu pun kalau kau nak tanggung malu laa..kalau orang tanya macam mana kita couple..aku akan cakap kau yang merayu-rayu minta couple dengan aku.well...aku senang je.."jelas Aleena meniru gaya Harith siap dengan mimik muka lagi.
          "fuuyoooo...biar betul.wahhh!! untungnya kau.kalau aku jadi kau..time tu jugak aku terima pelawaan dia tau."
          "untung kau cakap? untung kepala hotak kau! aku rasa nak sembelih hidup-hidup je si babun tu. buat sakit hati betul"
          "dah tu kau basuh la motor dia?"
          "of course la not sayang. takkan aku nak jadi pak turut lak membasahkan baju aku semata-mata nak basuh motor buruk kepala ikan dia tu''
          "motor buruk apa lak..smart la motor dia.kalau tak silap aku motor Modenas CTric no plat HLM1437. eh,dah tu kau cakap kau tak basuh motor dia.,so..kau terima ke ugutan dia tu? biar betul kau ni! maju setapak" tiba-tiba Aisya teringatkan ugutan Harith.


*************************           bersambung            ********************************

by ;

Suke story Denana? LIKE jer ! :)


LIKE Fan Page Denana sekali yer? :)

No comments:

Post a Comment

terima kasih drops comments
esok-esok drops lagi yer :)

 
Copyright at 2011-2012,Design and Template Edit by Alyaeyanaqaisara