10 October 2011

tinggalkan dia atau terus tunggu??


"bila kita rindu seseorang..apa yang kita boleh buat?? 
berbaloi ke kita rindu orang yang kita sendiri tak pasti dia rindu ke tak kat kita..patut ke..kita tinggalkan dia atau terus tunggu?"

ngee~ denana mulakan entry denana kali ni dengan satu persolan..mungkin korang penah alami situasi yang sebijik sejibik macam kat atas kan? kan? alah..jangan nak tipu lah..
oke lah..kalau belum..cuba korang bayangkan situasi tersebut terjadi kat korang..
alaa..bayang jelaa..bukan betul2 pom..
agak2 pe yang korang buat?? terus terusan menunggu atau pergi membawa hati yang luka?


kalau denana lah kan..ermm..korang nak tahu pe jawapan denana?
oke..kalau denana lah kan..
"aku akan terus menunggunya sehingga aku benar benar pasti dia bukan untukku"
hurm..actually,feeling ni complicated tau..kita tak leh nak paksa2 suruh mari ataupun suruh 'dia' pergi..yelah kan..memang so so hard tuk lupekan seseorang yang pernah beraja memerintah hati kita..
"1 hari saya berdiri atas kapal..tiba2 saya teringatkan awak..lalu air mata saya menitis ke dalam laut..saya berjanji pada diri saya,saya takkan lupekan awak sehingga seseorang jumpe air mata saya"
see..so hard kan..

sebenrnya..tak semua orang betul2 faham apa yang dikatakan dengan KASIH dan SAYANG..
very2 complex..
"pada suatu hari di sekolah,seorg murid brtanya gurunya.ketika itu guru trsebut sdg mgajar mengenai kasih dan sayang.
pelajar ; "cikgu,mcm manakita nak pilih sseorg yg terbaik sbagai org yg paling kita sayang? macam mana juga kasih syg itu brkekalan?
cikgu ; "ok,kamu ikut ape yang sy suruh.kamu prgi ke padang.kamu brjalan di atas rumput sambil memandang ke depan.plih rumput yg paling cantik tnpa menoleh kebelakag lg walau sekali. dan petiklah rmput yg paling cntik itu,bawa ke kelas"


apabila plajar trsebut pulang ke kelas,tiada shelai rmput pun ditangannya.ckgu brtanya mgapa tiada rmput pun dipilih..


pelajar ; "tadi masa sy brjalan,saya carilah rmput yg paling cantik.memang ada banyak tapi dah ckgu kata ambil yang paling cantik,maka saya pun terus berjalan ke depan smbil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang. tapi smpai di penghujung padang,saya tak jmpe pun yg paling cantik.mgkin ada diantara yg dibelakang sya tadi rmput yg paling cntik tapi dah ckgu kata tak boleh menoleh kebelakang semula,jadi tiadalah rmput yang saya boleh petik"
cikgu ; "ya!itulah jawapannya.maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari lagi yang lebih baik daripada itu.kita patut hargai org yang berada di depan kita"




so,apa jawapan yang boleh korang buat? semua tu berbalik pada hati korang..ape2 pun..jangan menyerah kalah dengan sesuatu prkara yang remeh..
semoga berjaya! berusahalah..jangan putus asa..dan jangan menyerah kalah..>,<"




by ;

Suke story Denana? LIKE jer ! :)


LIKE Fan Page Denana sekali yer? :)

1 comment:

  1. dlm dilema jugak ke?? hehe.. sama la.. kak jan pun duk fikir sal ni.. nak tinggalkan ke?? or nak terus tunggu?? sampai skunk x sure mana satu yang patut buat.. hati kata tunggu,, minda kata tinggal.. *fenin* :|

    ReplyDelete

terima kasih drops comments
esok-esok drops lagi yer :)

 
Copyright at 2011-2012,Design and Template Edit by Alyaeyanaqaisara